Bir Fidan Bin Nefes - Çağfen Koleji | Burada Geleceğin Öncüleri Yetişir

PROJE AMACI

BİR FİDAN BİN NEFES:

Bu yıl Akdeniz kuşağında çıkan orman yangınları “Bir Fidan Bin Nefes” projesinin ortaya çıkışındaki en büyük etkendir. Projemizde temel amaç doğaya ve çevreye karşı duyarlı bireylerin yetiştirilmesini sağlamaktır.  Proje kapsamında öğrenciler; ağaç türleri, özellikleri, yetişme alanları, hangi canlılara ev sahipliği yaptıkları ile ilgili araştırmalar yapacak, edinmiş oldukları bilgileri şiir, tekerleme, bilmece, hikaye haline getireceklerdir. Ayrıca bu süreç web 2.0 araçları ile desteklenerek teknolojinin doğru ve etkin biçimde kullanılması sağlanacaktır. Öğrenciler edindikleri bilgileri ana sınıfı ve birinci kademe öğrencilerine hazırladıkları kuklalar ile aktaracaklardır.

ONE SAPLING THOUSAND BREATH:

The forest fires in the Mediterranean belt this year are the biggest factor in the emergence of the “One Sapling Thousand Breath” project. The main purpose of our project is to raise individuals who are sensitive to nature and the environment. Within the scope of the project, students will conduct research on tree species, characteristics, habitats, and which creatures they host, and turn the knowledge they have acquired into poetry, nursery rhymes, riddles, and stories. In addition, this process will be supported by web 2.0 tools and the correct and effective use of technology will be ensured. Students will transfer the knowledge they have acquired to the kindergarden and first grade students with puppets they have prepared.

Özel Çağfen Anadolu Lisesi “Bir Fidan Bin Nefes” eTwinning proje ekibi

Projemizi  geliştirmek ve işbirliğini güçlü tutmak adına toplantılar düzenliyoruz.

15.10.2021 tarihinde saat 21.00’da proje ortaklarımızla değerlendirme toplantısını gerçekleştirdik.

16.10.2021 tarihinde saat 20:30’da proje katılımcısı öğrencilerimiz ile proje toplantısını gerçekleştirdik.

Okulumuzda proje öğrencilerimiz ile  yaptığımız toplantılarda değerli fikirler ortaya çıkıyor.

Projede yer alan öğretmen ve öğrencilerimizin katılımı ile her ay toplantılar gerçekleştiriyoruz.Bu toplantılarda web 2.0 araçlarını kullanarak projemiz ile ilgili değerlendirmeler yapıyoruz.

Projemizin okul kültürü haline gelmesi için okul içi etkinliklere devam ediyoruz.

Okul bahçemize yeni fidanlar dikerek bin nefes olmaya devam ediyoruz.

Projemizi sınıflara anlatarak  tanıttık.

Bir Fidan Bin Nefes projesi okul panosunu hazırladık.

Projemizi  Eskişehir’de tanıtmak, yerel ve ulusal basında yer almasını sağlamak amacıyla yapılan çalışmalarımız.

Projeyi yöneten öğrencilerimiz Eskişehir Tepebaşı Belediyesi Başkanı Ahmet ATAÇ’ı ziyaret ettiler.

      

Projemizde güvenli internet konusuna önem verildi.Bu konuda yapılan çalışmalarımız.

Güvenli İnternet okul panosunu hazırladık.

PROJE ÇALIŞMALARI

Takım çalışmaları sonucunda projemizin final ürünü olan “Orman” adlı hikaye kitabı ile “Okul öncesi  etkinlik” kitabı oluşturuldu. Eskişehir’de okul öncesi kurumlar ile ilkokul 1.sınıflarda bu ürünleri uygulayarak yaygınlaştırmasını yaptık.

ÖĞRENCİLERİMİZİN ÇALIŞMALARI

BİR FİDAN
BİN NEFES
WhatsApp Image 2021-12-12 at 18.30.30

Öğrencilerimiz proje kapsamında web 2.0 araçlarını tanıyarak çeşitli ürünler ortaya koydular.

Projemizin ortak ürünlerinden olan “Sanal Sergimiz” öğrencimiz Kayra K. Tarafından hazırlanmıştır.

 

https://www.artsteps.com/embed/61e5296346b69de0dc185777/560/315

Projemize çalışmalarımızın sonunda öğrencimiz Fatih T.,projemizin değerlendirme videosunu hazırladı.

https://youtu.be/Rt9yhdeQx-g

Atatürk Haftası kapsamında öğrencimiz Fatih T. “Atatürk Orman Çiftliği”nin kuruluş hikayesini video haline getirdi. Ece K. Ve Fatih T. Videonun seslendirmesini gerçekleştirdi.

https://youtu.be/kHVNnSKBHQY

Takım çalışmaları “etkinlik kitabı” için çağfen öğrencilerimizin hazırladığı şiir, tekerleme, bilmece oluşan videomuz:

https://youtu.be/gUnf2xCudRk

Bir Fidan Bin Nefes eTwinning projesine katılan öğrencilerimize sertifikaları Okul Müdürümüz Reyhan ARSLANHAN tarafından verildi.

REFERANS LOGOLAR

esafety logo
eTwinning logo
Bronze_2020_12_en_f8bb8 (1)