Hayata Dokunan Matematik - Çağfen Koleji | Burada Geleceğin Öncüleri Yetişir

PROJE AMACI

Projemiz, öğrencilerimizin matematiğin hayatın her alanında karşımıza çıktığını görmelerini ve yaptıkları çalışmalar sonucunda bunu yaparak ve yaşayarak öğrenmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. Ayrıca öğrencilerimiz farklı okullardan öğrencilerle tanışıp iletişim kurabilecek ve kendi ulusal dillerini etkin bir şekilde kullanabileceklerdir.

Proje süresince müfredata uyarladığımız projemiz ile öğrencilerimize web 2.0 araçlarını tanıtarak eğitime katkı sağlayacağız.

Proje sonunda öğrencilerimizin matematik okuryazarı olmalarını da sağlayacağız

PROJE ÇALIŞMALARI

22 Aralık 2021 tarihinde projemizin ilk öğretmen tanışma webinarını düzenledik .

OCAK AYI 

4 Ocak 2022 tarihinde yabancı ortaklarımız ile tanışma toplantısı gerçekleştirdik ve proje ortaklarından okulumuzun matematik öğretmeni Sema Nur SOYDAN öğrenci avatarı, afiş ve logo oluşturma konusunda kullanılan web 2.0 araçlarından Canva uygulamasını uygulamalı olarak tanıttı.

Projemiz kapsamında, Ocak ayında öğretmen ve öğrenci ortak ürün çalışması olarak proje takvimi oluşturuldu. Öncelikle öğrencilerimize ” MATEMATİK BİR NESNE OLSAYDI NE OLURDU ” diye sorduk gelen cevaplarla WORDART web2.0 aracı yardımıyla kelime bulutu oluşturuldu. Daha sonra ise koordinatör öğretmenler kelime bulutunu kullanarak Canva web 2. 0 aracı ile de takvim yaprağını tasarladı. Okulumuz, takvim için Ekim ayını hazırladı.

ŞUBAT AYI

ÖĞRENCİLERİMİZ MATEMATİĞİ GÜNLÜK HAYATA İNDİRGEYEREK BİR GÜN İÇERİSİNDE MATEMATİĞİ NERELERDE KULLANDIKLARINA DAİR E-KİTABIMIZI OLUŞTURDULAR!

Karşılıklı okul takımları oluşturularak 5 grup oluşturuldu. Her bir grup öğrencileri koordinatör öğretmenleri yardımıyla bir günün belli bir zaman dilimini yazdılar. Daha sonra ise yine her bir öğrenci koordinatör öğretmenleri aracılığıyla Storyjumper web2.0 aracı kulanılarak  e- kitabın ilgili bölümünü oluşturdular.

Maths Touching Life (Hayata Dokunan Matematik) projemiz kapsamında Şubat ayı ortak ürün çalışması olarak oluşturduğumuz e-kitabımıza aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

https://www.storyjumper.com/book/read/125947612/My-Practice-Book

Matematik Sohbetleri İlk Oturum: Matematik ve Mühendislik

İlk oturum konuğumuz Fev Türkiye firmasında çalışan kalibrasyon mühendisi Sayın SONGÜL ŞENYURT oldu. Kendisi öğrencilerimize matematik ve mühendislik temalı oldukça verimli geçen bir sunum yaptı. Öğrencilerimizin ilgisi oldukça yüksekti. Kendisine projemiz kapsamında düzenlediğimiz bu etkinliğimize katılım gösterdiği için teşekkür ederiz.

Matematik Sohbetleri İkinci Oturum: Matematik Ve Müzik

İkinci oturum konuğumuz Selçuk Üniversitesi Dilek Sabancı Devlet Konservatuvarı Araştırma Görevlisi Sayın Melike YILMAZ oldu. Kendisi öğrencilerimize matematik ve müzik temalı oldukça verimli geçen bir sunum yaptı. Öğrencilerimizin ilgisi oldukça yüksekti. Kendisine projemiz kapsamında düzenlediğimiz bu etkinliğimize katılım gösterdiği için teşekkür ederiz

MART AYI

Öğretmen Ortak ürün Çalışmamız

Her bir öğretmenimiz projemizin adının ingilizce yazılışı olan MATHS TOUCHING LIFE cümlesinin başharflerine bir matematikçi gelecek şekilde Canvada düzenleme yaptılar. Daha sonra diğer kurucumuz olan Kübra Özdilek tarafından bütün harfler yine Canvada bir araya getirildi. Böylece ünlü matematikçilere dikkat çekildi.

                

Öğrenci Ortak Ürün Çalışmamız

Bu öğrenci ortak ürünümüzde tüm öğrencilerimiz karıştırıldı. 10 grup oluşturuldu. Bu 10 gruba bir öğretmen koordinatör belirlendi.

Her gruba bir harf düştü. Her grup öğretmenleri ünlü bir matematikçinin ilgili harf ile başlayan bir sözünü belirledi daha sonra sözü parçalara ayırdı ve her bir parçayı bir öğrenci videolu olarak seslendirdi. Sonra bu kelimeleri birleştirildi. En son olarak da  tüm videolar birleştirilerek ortak ürün videosu elde edildi.

Maths Touching Life (Hayata Dokunan Matematik) projemiz kapsamında Mart ayı  ortak ürün çalışması olarak oluşturduğumuz videoyu aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

https://youtu.be/9vdmH2mhLW8

REFERANS LOGOLAR

esafety logo
eTwinning logo
Bronze_2020_12_en_f8bb8 (1)