Yabancı Dil Eğitim Programı - Çağfen Koleji | Burada Geleceğin Öncüleri Yetişir

Yabancı Dil Eğitim Programı

Amacımız;

Öğrencilerimizi, İngilizce’de B1, Fransızca’da A2 CEFR seviyesinde mezun etmek.

Öğrencilerimizden Hedeflerimiz;

Mezun olan her öğrencimizin İngilizce’de en az 2500, Fransızca’da en az 1000 kelime bilmesi,

Her yıl İngilizce ve Fransızca 40 kitap okuması,

Her yıl 30 farklı konuyla ilgili İngilizce sohbet edebilmesi,

L2 dilinde en az 5 dakikalık sunum yapabilmesi ve konu hakkında yazı yazabilmesi,

Mezun olana kadar en az 1 yurt dışı projesinde görev alması,

Yazılı ve sözlü araştırmaları İngilizce/Fransızca dilinde yapabilmesi,

Yurt dışında hayatını yaşayabilecek kadar İngilizceyi konuşabilmesi,

İngilizce ve Fransızca dillerinin kültür ve edebiyatını öğrenmesi,

Yabancı dilde şarkılara eşlik edebilmesi, yabancı dilde film izleyebilmesi.

Yabancı Dil Eğitim Programı Uygulamaları;

OXFORD UNIVERSITY PRESS ÇÖZÜM ORTAKLIĞI

1586 yılında kurulan, dünyanın en saygın, en iyi ve en başarılı yabancı dil materyallerini üreten OXFORD Press ile iş birliği ortaklığı yapıyor, tüm yayınları OXFORD kullanıyoruz.

OXFORD Online Practice:

Haftalık işlenen konuların evde dijital ortamda tekrar edilmesini sağlayan OXFORD Online Practice sayesinde, öğrencimizin evde öğrenmeye devam etmesini sağlıyoruz. Asenkron öğretim modeli olan bu uygulamanın içeriğini oyunlar, videolar ve ilgi çekici görsel materyaller oluşturuyor. OXFORD Online Practice’i 1.sınıftan 10.sınıfa kadar uyguluyoruz.

OXFORD Teacher Training (Öğretmen Eğitimleri):

Finlandiya eğitim sisteminin temelini oluşturan “Öğrenen Öğretmen” kavramını benimsiyor ve önem veriyoruz. Bu sebeple OXFORD Press’ten “Teacher Training” hizmeti alıyoruz. Sene başında ve ortasında gerçekleştirilen öğretmen eğitimleri ile dil öğretimindeki en güncel, en çağdaş, en yenilikçi ve en doğru yaklaşımları sınıflarımızda uyguluyoruz.

OXFORD Placement Test (OPT) Nedir? Neden Önemlidir?

1- OPT uluslararası İngilizce dil seviyesi ölçme sınavıdır ve öğrencinin CEFR (Common European Framework of Reference) seviyesini belirler.

2- CEFR seviyesi tüm Avrupa ve dünyada dil seviye/başarı cetveli olarak kullanılır.

3- OXFORD bu cetvele göre seviye ölçer.

4- OXFORD Placement Test iki alanda ölçüm yapar.

- Dil kullanımı (kelime bilgisi, fonksiyonel dil ve gramer)

- Dinleme (ayrıntıları ve ana fikri anlama becerisi)

5- OPT yapay zekaya sahip OXFORD tarafından dijital olarak uygulanan, okulun veya öğretmenlerin müdahale etme ihtimali olmayan 3.göz bir ölçme aracıdır.

6- OPT’yi 3. sınıftan 11. sınıfa kadar uyguluyoruz.

7- 9-14 yaş grubunda Young Learners Placement Test, 15 yaş ve üstüne ise Adult - Placement Test’i uyguluyoruz.

FOREIGN LANGUAGE IN LIFE APPROACH (YAŞAMIN İÇİNDE YABANCI DİL ANLAYIŞI) UYGULAMALARI

Sınıf İçinde ve Dışında Zorunlu Yabancı Dil Kullanımı:

Öğretmenlerimiz derslerde ve teneffüslerde sadece yabancı dilde konuşurlar. Öğrenciler, öğretmenle iletişim kurmak için yabancı dil kullanmak zorundadır.

İngilizce Kültür Turları:

Her çeyrek dönemde bir kere Eskişehir veya çevresine kültürel gezi gerçekleştiririz. 4. Sınıftan 11. Sınıfa kadar öğrencilerin katılabildiği gezide rehber sadece İngilizce hizmet verir.

High Flier:

Öğrencilerin motivasyonunu artırmak için bir ay boyunca İngilizce ve Fransızca derslerinden topladıkları puanlar sonucunda o ayın High Flier öğrencilerini belirliyoruz.

High Flier Seçilme Kriterleri; (1.sınıftan 10.sınıfa kadar, 8’ler hariç)

Ders içi katılım, Ödev kontrolü, Proje/ses/video ödevleri, Online Practice, Raz Plus/English Central, Quizde 45 veya 60 yapanlar, Kendi defterlerinin kontrolü, Personal Notebook, My English Corner/My French Corner, 10. Question of the Week.

SKILL-BASED SYLLABUS (BECERİ TEMELLİ MÜFREDAT) UYGULAMALARI:

İngilizce dersleri 3 Beceri alanında işlenir: OXFORD Yayınları Kullanılır

Main Course: Temel İngilizce kazanımlarının (kelime bilgisi, dil bilgisi) verildiği derstir. Bu derste, yabancı dil seviyelerine göre belirlenen materyaller kullanılır.

Literacy Skills: Okuma yazma becerileri kazanımlarının verildiği derstir. Yabancı dilde metin okuma, okuduğunu anlama ve metin yazma becerileri üzerine çalışılır.

Communication Skills: İletişim becerileri kazanımlarının verildiği derstir. Dinleme ve konuşma çalışmaları yabancı öğretmenler ile yürütülür.

CEFR Seviyesine Göre Ayrılan Sınıflar:

Ortaokul’dan itibaren öğrenciler girdikleri OXFORD Placement Test sonucuna göre şubelere ayrılırlar. Bu sayede kendi ihtiyaçlarına uygun materyal ve İngilizce eğitimini alırlar.

WORDSMITH (KELİME USTASI) UYGULAMALARI

Kelime Testleri:

Öğrencilere, İngilizce ve Fransızca derslerinde her yeni üniteye başlamadan önce aylık kelime listesi veriyoruz. Bu kelime listeleri, İlkokulda 45, Ortaokulda ve Lisede 60 kelimeden oluşur. Öğrenciler bir ay boyunca her hafta aynı kelimelerden quize katılırlar.

Kelime testlerin amacı, öğrencilerin sarmal öğrenme ile kelimeleri kalıcı hafızaya aktarmalarını sağlamaktır.

Quizlet Çalışmaları:

Asenkron öğrenme metodu olan QUIZLET uygulamasıyla öğrencilerin kelime öğrenmelerine okul dışında devam etmesini sağlıyoruz. Her öğrencinin kelime öğrenme durumunu dijital olarak kartlar, oyunlar ve testlerle öğretmenler tarafından takip ediyoruz.

Walking Words:

Tüm öğrencilerin okul içerisinde aynı anda başladığı ve birbirlerine kelime öğrettikleri oyundur. Öğrenciler, koridorlarda farklı kademelerden okul arkadaşlarıyla kelime oyununu oynarken aynı zamanda kelime haznelerini genişletirler.

Dönem Sonu Quizi:

Her çeyrek ve ara dönem sonunda öğrencilere süreç boyunca sorumlu oldukları tüm kelimelerin olduğu online kelime testi uyguluyoruz.

K12Net sistemi üzerinden uygulanan bu quiz sonunda verileri değerlendiriyor, en çok doğru yapılan/ karıştırılan kelimeler analiz edilerek çalışmalar bu veriler üzerinden yürütüyoruz.

BOOKWORM (KİTAP KURDU) UYGULAMALARI

RAZ-PLUS Dijital Kütüphane:

Dil öğrenmek çok kitap okumaktan geçer. İlkokul ve Ortaokul öğrencileri için 10.000’den fazla İngilizce ve Fransızca e-kitabın bulunduğu dijital okuma platformuna sahibiz. Öğrencilere dijital kütüphane üzerinden okuma ödevleri verip, kitap okuma durumlarını takip ediyoruz.

5. Sınıf İngilizce Kitap Okuma Saati:

İngilizce Hazırlık Kademesi olan 5. Sınıf öğrencilerine okulda her gün bir saat İngilizce kitap okuma saati uyguluyoruz.

Raz-Plus Quiz Night:

İlkokul 3 ve 4. Sınıf öğrencileri her ay belirlenen 2 İngilizce ve Fransızca kitabını dijital kütüphaneden okuduktan sonra Kahoot oyununu oynayacakları bir yarışmaya katılırlar. Öğrenciler bu yarışma esnasında hem eğleniyorlar, hem de okudukları kitapla ilgili anlama soruları üzerine beyin fırtınası yapıyorlar.

CLIL (CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING) UYGULAMALARI

CLIL dünyaca kabul gören etkili bir dil öğrenme metodudur. Bu metotta öğrenciler, branş derslerini yabancı dilde işlerler. Öğrenciler CLIL metodu sayesinde, dil pratiği yapar ve farklı branştaki terimlere aşina olurlar.

İngilizce Matematik Dersleri:

5 ve 6. Sınıflarda haftada bir saat İngilizce Matematik dersi işliyoruz.

İlkokul Clil Metodu:

ilkokul 1.sınıflarda haftada 1’er saat matematik ve hayat bilgisi dersini İngilizce işliyoruz. Bu derslerin 30 dakikasında o hafta işlenen konuyu İngilizce tekrar ederken, kalan son 10 dakikada ise aynı içeriğe dair İngilizce etkinlikler yapıyoruz.

Beceri Dersleri Clil Metodu:

Tüm kademelerde beceri derslerini (resim, müzik, beden eğitimi) %50 İngilizce, %50 Türkçe işleyerek öğrencilerin yabancı dile zorunlu ve maruz kalma süresini arttırıyoruz.

BEYOND THE CLASSROOM (SINIFIN ÖTESİNDE) UYGULAMALARI

Students’ Speaking Club:

Konuşma kulübü etkinliklerini yabancı öğretmenler ile 2. Sınıftan 12. Sınıfa kadar Cumartesi günleri her seferinde farklı bir konu belirleyerek yapıyoruz. Kulüp çalışmalarına katılacak öğrencileri kademesine ve CEFR seviyesine göre belirliyoruz.

Parents’ Speaking Club:

Konuşma kulübü çalışmalarını sadece öğrencilerimiz için değil, ebeveynlerimiz için de yapıyoruz. İngilizcesini geliştirmek ve evde çocuğuna destek olmak isteyenler için pazar günleri online olarak her seferinde farklı bir konuda konuşma kulübü yapıyoruz.

Vocab Club:

Kelime öğrenme kulübü çalışmalarını 2. Sınıftan 12. Sınıfa kadar Cumartesi günleri uyguluyoruz. Her seferinde farklı temanın belirlendiği kelime kulübünde öğrencileri önce 25 kelimelik teste alıyoruz sonra kelime öğrenme etkinliği yapıp çalışma bitiminde aynı testi tekrar uygulayarak çalışmanın verimliliği ölçüyoruz.

Target A2:

CEFR’a göre Pre-A1 ve A1 seviyesinde olan geride kalan öğrencileri, A2 seviyesine çıkarmak için ekstradan ders ve çalışmalar yapıyoruz.

Chit Chat Time:

İsimlerini daha önceden yazdıran öğrencileri Teneffüslerde 5’er kişilik gruplar haline getirip onlarla günlük konular üzerine İngilizce dilinde kısa sohbetler yapıyoruz.

INTERNATIONAL (ULUSLARARASI) UYGULAMALAR

Öğrencilerimizin E-twinning, Erasmus+, Big Read, Wilkommen, Hippo gibi uluslararası projeler, yarışmalar ve yabancı dil sınavlarına katılmalarını sağlıyoruz.

ON STAGE (SAHNEDE) UYGULAMALARI

İngilizce Tiyatro:

5, 6 ve 7. Sınıflardaki gönüllü öğrencilerden oluşan İngilizce Tiyatro Topluluğunun sene sonunda tiyatro gösterisi sergilemesini sağlıyoruz.

Vital Stage:

5. Sınıf Hazırlık Grubu öğrencilerimiz, sene sonunda kitap bitirme ve OXFORD Placement Test sertifikalarını aldıkları, İngilizce gösteriler sundukları bir tören ile seneyi tamamlarlar.

EBEVEYN GERİ BİLDİRİMİ

1.Sınıf Portfolyo Sunumu

1.sınıf öğrencilerimiz her dönem sonunda İngilizce, Fransızca ve akademik derslerde öğrendikleri kazanımları bireysel olarak ebeveynleri karşısında sunarlar. Böylece öğrenci ilerleme durumunu ebeveynlerimiz de objektif bir şekilde takip edebilirler.

Ebeveyn Geri Bildirim Aramaları

Yabancı dil öğretmenlerimiz bir yıl boyunca öğrencilerin yabancı dil gelişimini takip ettikleri bir gelişim raporu tutarlar. Bu raporlardaki verileri, ebeveynlerimize iletmek amacıyla her çeyrek ve ara dönemde bireysel aramalar yaparak bu verileri aktarırlar.